Värdfamilj!

Jag trodde aldrig att jag skulle få skriva detta, men det omöjliga har skett. På varje utbytesstudents blogg finns det ett inlägg men en liknande rubrik, och alla dessa inlägg lyser med lycka och panik. Nu ska jag ta detta från början.
Ett nummer lyser på telefonen, handen kittlas nästan av mobilens vibrationer. Praktisk som jag är gör jag mig redo med papper och penna ifall att det skulle vara så att jag måste anteckna något. Hon som svarar presenterar sig med Explorius namn. Några sekunder in i samtalet förstod jag att en placering till mig fanns, och det var svårt att behålla lugnet och den sansade tonen i rösten. När vi sagt adjö började tårarna rinna, och många långa samtal med nära och kära satte igång. Och nu är ni allt nyfikna på var jag hamnade va? Jag ger er en ledtråd: ”it’s been a long night in Baton Rouge”.

Kommentera

