Ready, set, go (without the ”ready, set”)

När jag kom hem från banken idag så däckade jag på sängen. Jag har inte tid att däcka på sängen. Men med bara 4 timmars sömn och denna värme (som jag måste vänja mig vid) är det lätt hänt.
Ännu vet jag inte när jag ska åka. Tydligen har alla amerikanska ambassader i världen problem med sina system och ingen kan få visum (haha just my luck right?). Så om jag inte får mitt visum imorgon (vilken känns ganska troligt) så flyttas min avresa fram. Då kan två saker hända:
1. Skolan vill att jag ska vara där när de börjar, dvs 7:e augusti, och en specialbiljett till mig ordnas som inte inkluderar soft landing camp, och jag får kompensation för att jag missar nyc. Jag åker så fort det går, typ nästa vecka.
2. Skolan tycker att det är okej att jag missar skolstarten, och jag åker på soft landing camp den 5:e eller 6:e augusti, är där i 3-4 dagar och åker sedan till familjen, och börjar skolan senare än alla andra.
Jag kan inte riktigt bestämma mig vilket alternativ jag hoppas på. Jag vill hinna vara med familjen lite innan skolan börjar, men det hinner jag knappt även om alt. 1 händer. Och nyc verkar jättekul, men vill man vara där när man vet att skolan har börjat? Vilken tur att jag inte själv behöver bestämma detta (feel my irony) utan bara kan vänta på ödets planer!

Kommentera

