En månad i en halv vecka

Det händer så mycket saker hela tiden här borta att det känns som jag bott här i minst en månad! Trots att jag senast skrev för bara några dagar sedan så har jag fått träffa många nya människor och gjort mycket. Bl.a. Så har jag fått spendera lite ensam-tid med min fina värdmamma, som är så underbar! Det kändes bra att få en egen kväll med henne. Hon tycker om inredning och att sy, som jag också älskar! Jag och Alex gjorde egna klubbor, det är mer kak/cupcake-klubbor än karamell-klubbor (vilket är väldigt bra för det är väldigt mycket godare), från ett litet kit vi köpte på Walmart (man hittar allt på Walmart). Jag gjorde pannkakor till dem, swedish style, men det blev inte riktigt som jag tänkt. Faktiskt så blev de inte så goda alls och alldeles för ljusa i färgen. Nästa gång ska jag prova att ha i vanlig mjölk istället för mandel-mjölk som vi har hemma, så kanske det blir bättre. Familjen verkade i alla fall tycka om det!
Jag blev även utmanad av min värdmamma att göra the ALS ice bucket challenge, vilket inte var så jättejobbigt i och med att det är så varmt här! Idag var det 36 grader 🙂
I skolan har jag träffat några nya tjejer som är jättetrevliga, vi åkte till en pizza-restaurang idag som firade 40 år genom att sänka alla priser till priserna de hade på 70-talet! Jag fick en pizza för 4 dollar!
Jag blev även bjuden till en girls cross-country-kväll som är på lördag eftersom att jag ska joina cross country! Riktigt intressant ska det bli att få springa 3 miles varje dag i denna tropiska värme (rädda mig någon). Fick även veta att en av tjejerna jag lärde känna idag bor i mitt område så hon kan skjutsa mig till skolan de flesta dagar (woop woop), jag har egentligen ingenting emot min fina gula skolbuss, men så skönt ska det bli att få gå upp typ 05.45 istället för 05.15! Jag är inte en morgonmänniska 🙂

Kommentera

