”Do you know what twitter is?”

Hejsan hoppsan! Eftersom jag har lite tid över denna söndagsmorgon så tänkte jag uppdatera er om några saker som hänt de senaste dagarna. I torsdags var jag barnvakt med Alex till två supersöta småkillar! När jag väntade på henne vid skolan gick en kille förbi mig och sa ”you’re beautiful, don’t let anyone tell you otherwise”, haha lika cheesy som det låter men vem blir inte glad av en sån random kommentar?
I fredags åt jag och min vmamma mexikanskt (såå gott) och sedan åkte vi och köpte löparskor och springshorts till mig. Vi åkte även förbi world market store där de har saker och mat från hela världen! De hade både daim och mariekex (dock stod det Maria istället för Marie på dem (whyy?)) och även massor av andra fina inredningsaker från olika länder.
Igår på dagen så åkte jag och min vmamma till Baton Rouge för ett Orientation meeting (jag förstod aldrig riktigt vad det innebar innan vi kom dit) tillsammans med alla andra ICES-studenter i södra Louisiana. Alla hade med sig olika maträtter, och eftersom det var väldigt mycket folk så blev det mycket god mat! Vi åt utomhus under träden, jättemysigt men jättevarmt. Det vi gjorde var mest att gå igenom reglerna och skriva under kontrakt. Typ inte gifta sig, inte resa utan tillstånd, inte ändra religion osv, alltså sånna saker man gått igenom från dag 1 med alla organisationer. Det var en annan svensk tjej där som jag pratade en del med, hon bor med en spansk tjej i en annan del av LA. En av de andra vmammorna undrade om jag hade bott här förut för att hon inte hörde någon accent 😀 😀 gjorde definitivt min dag.

IMG_8132.JPG
alla studenter på träffen
Baton Rouge ligger ca 1 timme från Covington, och när vi kom hem så bytte jag snabbt om för att åka vidare till XC girls night hos Olivia (som jag har yearbook med), där vi gjorde egna pizzor (alltså detta att jag ätit pizza 3 ggr denna vecka… en trend jag måste bryta), gjorde skyltar till tävlingar och tittade på film. Nästan hela laget var där, kanske typ 40 tjejer! Det var jättekul att få träffa dem och det var verkligen en sjukt kul kväll.

IMG_8140.PNG
tårtaaaaa
I och med värmen och luftfuktigheten här så får jag ibland flashbacks från Thailand när jag var liten och det tog emot att gå utanför dörren. Men fortfarande så njuter jag av klimatet här, kommer nog tröttna på det senare antar jag, precis som alla som bor här haha. Oroar mig lite för hur jag kommer klara av träningarna denna vecka! Jag som inte ens gärna springer hemma kommer nog behöva lite tid för att vänja mig.
Jag tänkte avsluta detta inlägg med några citat som jag hört de senaste dagarna:
”Wait… So you don’t speak English in Sweden?”
”Do you have IPhones?”
”Are all swedes blonde?”
”In which country is Sweden?”
”Is that North or South America?”

One thought on “”Do you know what twitter is?”

Kommentera

