Lake front adventure

Hade mitt första amerikansk historia-prov i torsdags och fick B på det! Känner mig stolt eftersom jag tidigare låg på ett svagt C och förstår ca nada av vad Ms. H pratar om. Häromdagen svarade en förkyld elev fel på en fråga och Ms. H svarade: ”You just told me you were sick, you didn’t tell me you were sick in the head”. Men hon har även sina roliga stunder, som när någon hade skrivit på ett bord ”hello, I’m *namn* in 7th hour, who are you?” Och hon skrev till svar: ”Hello there, I’m Ms. H. If you ever draw on my table again you’re in big trouble”. Har fått 100/100 på båda kemi-proven vi haft hittills, så det känns bra. Ironiskt alltså att jag har toppbetyg i kemi här (än så länge iaf), och i Sverige ligger jag just över godkänt haha.
Under vår senaste piano-lektion hade vi en lockdown-övning, typ som vi har med brandlarm ibland. Lockdowns görs om det finns ett bombhot, eller om någon crazy går omkring med vapen eller liknande. Det går ut på att man låser alla dörrar och gör sig så osynlig som möjligt genom att hela klassen kryper ihop tillsammans i ett hörn eller liknande. I piano-klassen gjorde vi dock inte det, det var bara viktigt att vi var tysta. En tjej som är väldigt duktig på att rita frågade om hon fick rita av mig under tiden, vilket hon gjorde på kanske bara 20 minuter! Är helt förundrad över hur duktig hon är.

IMG_8206.JPG
De senaste Yearbook-lektionerna har mest bestått av att en kompis försöker lära mig hur football fungerar. Det har gått ganska bra hittills, han säger att han ska quiza mig på tisdag dock så jag lär väl behöva plugga lite innan dess haha.
Igår på träningen så började det regna så vi gjorde yoga istället, och sedan en 15-minuters joggingtur. Det kanske låter lätt men hela yoga-passet genomfördes i the big hallway, ”huvud-korridoren” i skolan, som har något kallt stengolv. Jag som inte ens kan göra sit-ups på vanligt golv utan att få röda märken på ryggkotorna har blåmärken lite överallt just nu haha.
Igår skulle jag egentligen ha gått på en fest hos en kompis med några i mitt ”gäng” som jag umgås mest med, men eftersom jag visste att det skulle finnas alkohol där så var jag tveksam till om jag skulle gå eller inte. Som ni förmodligen förstår så är alkohol för personer under 21 inte bara förbjudet i USA utan även förbjudet under mitt program, och jag skulle inte riskera mitt år här för någonting. Även om jag självklart inte hade druckit om jag gick, precis som flera andra som var där, så vet man aldrig vad som händer. Som tur var behövde jag inte oroa mig eller fundera längre när min fina vän Olivia frågade om jag ville följa med henne hem efter träningen och hänga med henne under kvällen. Sagt och gjort åkte vi hem till henne, sedan till the lake front där vi köpte typ is-Chai Latte och tog en promenad längs vattnet. The lake front är ett väldigt populärt ställe här, alla blir förvånade när jag säger att jag inte varit där än efter 3 hela veckor haha! Det var verkligen jättefint och supermysigt, det ligger i den gamla delen av Mandeville, så husen och restaurangerna är så typiskt södern-aktiga vilket är så fint. Efter det åkte vi för att köpa mina första amerikanska fried chicken! På restaurangen vi åkte till tog vår kompis Jordan beställningen, småstadskänsla overload haha. Det var SÅ otroligt gott, alltså orkar inte med all god mat som finns här (tur att jag tränar varje dag numera heheh).
Idag ska jag förhoppningsvis skypea med min mamma som fyllde år igår, sedan ska jag, Alex och Caitlynn på bio och efter det ska jag följa med Alex när hon är barnvakt och sedan åker vi direkt till en movies night med hennes Pride Troup! Ska bli så kul att få träffa ännu fler av hennes kompisar!
Imorgon ska vi ut och fota på dagen och sedan tänkte vi boka vårt områdes mini-biograf och ha en movies night där, med en tjej vid namn Sydney från FHS och kanske Olivia om hon hinner. Måndag är Labor Day, vilket betyder ingen skola! Därför passar jag, Alex och Monica (min vmamma) på att shoppa under rean! Vår coach hade glömt att det var Labor Day på måndag så vi har träning ändå, men senare på kvällen så det borde jag hinna. Jag och Alex gick till gymmet under min recovery day i tisdags, det är verkligen ett supermysigt gym, ganska litet men med allt man behöver, och dessutom är det gratis för oss som bor här! Så himla stor skillnad är det att springa i ett gym med AC istället för med luftfuktigheten utomhus. Vi typ simmar fram.

IMG_8208.JPG

IMG_8209.JPG
Olivias söta lillebrorsor

IMG_8216.JPG

IMG_8222.JPG

IMG_8231.JPG
En av Olivias Golden Retrievers Summer

IMG_8227.JPG

One thought on “Lake front adventure

  1. Hej Vickan!
    Det känns som att du har det bra därborta! Grattis till betygen! Själv har jag idag definitivt flyttat till ny lägenhet: Silverdals Torg 9 och sitter bland flyttlådor med nyss uppsatta gardiner från förra lgh. Har sålt min stora mörkgrå soffa och lilla gästrumssoffan. Nu hoppas jag på sängen, madrassen är på golvet och sängramen i förrådet. Imorgon har vi kräftskiva med veteranOD på Skeppsholmen och jag märker hur lite utrymme jag har i kyl och frys.
    Kramar från pappa

    Gilla

Kommentera

