It’s been a long night in Baton Rouge

Var bara tvungen att få använda den rubriken. Eftersom jag faktiskt spenderat en natt i Baton Rouge förra helgen tänker jag lite ”nu eller aldrig”.
Förra helgen ändrade vi lite planer och Alex och jag åkte till LSU i Baton Rouge (universitetet som i princip alla här ska plugga på), där Sara pluggar! Vi spelade Wii hemma hos henne och hennes kompisars lilla hus som de delar på. Jag fick även se Pitch Perfect för första gången, som faktiskt spelades in på LSU! Efter det tittade vi på mean girls haha, aldrig har den filmen känts så på pricken perfekt som nu! Alla konstiga regler, första dagarna i ett amerikanskt high school etc. I feel you Cady ❤
Vi sov över där och dagen efter visade Sara oss campuset. Det var hur stort och fint som helst! Eftersom deras maskot är en tiger så har de till och med en tiger på universitetsområdet. Sedan åkte vi till mall of Louisiana som finns där och shoppade!

IMG_8354.JPG

IMG_8273.JPG
Filmkvällen med Pride var supermysig! Hela uteplatsen var fylld med kuddar, madrasser och filtar, och en projektor visade vår film på husväggen.

IMG_8263.PNG

IMG_8256.JPG
Jag har även blivit frågad till Homecoming som är i Oktober, av en kille jag träffat på lunchen. Egentligen skulle jag ha åkt med Monica och Rachel till North Carolina den helgen, så himla synd att det är precis samma helg. Det var väldigt svårt att välja, jag har ju alltid velat gå på homecoming men samtidigt är det bara en kväll, och jag har alltid tyckt att NC är jättevackert plus att jag skulle få träffa en del släktingar där också! Men nu när jag har en date och allt så får det bli en helg hemma i Covington istället. Jag hoppas verkligen att vi åker till NC någon mer gång innan året är slut!
Igår var jag på min första football game! Det var en hemmamatch på FHS och vi vann! Innan matchen åt jag middag med några fina vänner, och sedan fixade vi oss lite för att följa kvällens tema som var typ byggarbetare.

IMG_8312.JPG

IMG_8326.JPG

IMG_8320.JPG

IMG_8315.JPG

IMG_8335.JPG

IMG_8330.JPG

IMG_8317.JPG
Efter matchen åkte jag hem till Olivia och sovde över hos henne! Idag var det nämligen dags för cross countrys första meet i New Orleans! Vi åkte dit kl 06.30, i takt med soluppgången över Pontchartrain, och var där till typ 11.30. Alla var jätteduktiga (jag tog bara bilder denna gång) och kämpade emot värmen. Flera svimmade och en behövde ambulans, så jaa jag vet nu vad som väntar mig snart.
För att komma till New Orleans åker man över världens längsta bro (finns dock en i Kina som är längre men typ i en annan kategori av någon anledning, har aldrig riktigt förstått det där).

IMG_8336.JPG

IMG_8340.JPG
Hälsade även på Rachel och Mason’s nya hus för andra gången, det är så fint! De har även en liten hundvalp!

IMG_8351.JPG
Har en massa fina bilder på kameran men något är fel på min dator så jag kan inte föra över dem, lägger upp när/om det funkar så småningom!

Kommentera

