City lights lay out before us

Min första saints experience var hos några familjevänner i New Orleans som har byggt en Who Dat Hut i sin trädgård! Den var sjukt fin och har varit med i tidningar och grejer.
IMG_8367.JPG

IMG_8362.JPG

Här är lite bilder på skolans största korridor! De byter skyltar lite då och då när nya saker händer.

IMG_8384.JPG

IMG_8386.JPG

IMG_8385.JPG
Ursäkta min arm, tog bilderna lite snabbt och sneaky efter träningen i Onsdags.

Tex the bulldog bash var en dans som vi i CC hostade i fredags! Gav mig definitivt en flashback till mellanstadiediskon med Coca Cola, lärare i varje hörn och ett något stelt dansgolv i gympasalen.

I torsdags blev det storm mitt under träningen, vissa valde att springa i korridorerna utomhus som har tak (bl.a. jag) och andra valde att trotsa vädret och springa under bar himmel. Haha glada var de i alla fall!

IMG_8409.JPG

IMG_8410.JPG

Haft mitt andra meet!! Kunde inte springa denna gång heller pga skolan har någon pappersgrej kvar att göra, men det var inte så mycket mig emot! Racet var vid the lake front, som var så vackert trots det tropiska regnet.

IMG_4359IMG_4356IMG_4370IMG_4342

Fråga mig inte vad Rahulo gör lol

IMG_4384

Efter meetet, innan the bulldog bash, åkte jag hem till Olivia och bakade cupcakes som hon skulle överraska sin pojkvän med när hon frågade honom till homecoming (han går på LSU).

IMG_8442.JPG

IMG_8443.JPG

Igår åkte jag med Anthony till Baton Rouge för att gå på mitt första LSU game! Innan matchen tailgatade vi med några av hans släktingar och vänner (googla tailgating), LSU har en av staternas bästa/största tailgating. Vi träffade även några vänner där som inte skulle gå på matchen. Vi hade grymt bra platser väldigt högt upp, läktaren vi satt på heter Death Valley för att det är så högt upp. Innan sista kvarten gick vi ner för hela stadiumet och lyckades ta oss in på en annan läktare, närmare planen. Efter matchen åkte vi hem till hög countrymusik (hahah det är så hemskt) och stannade på Wendy’s (ett snabbmatställe). Till min stora lycka fick jag även med mig en LSU-mugg hem!

IMG_8511.JPG

IMG_8502.JPGIMG_8469.JPG

IMG_8564-0.JPG

IMG_8520.JPG
grymt bra kväll

Idag åkte vi till Rachel och Mason’s nya hus för att se på the saints game och sedan åkte jag med Olivia och hennes kusin och tittade i affärer. Just nu följer jag valvakan i Sverige och är obegripligt trött, men har en del engelskauppgifter och tvätt att göra innan jag går och lägger mig.
Nästa vecka har vi en field trip med Yearbook på torsdag (missar skola woop woop) och på fredag kanske jag följer med kompisar till LSU för att titta på campuset (inte för att jag ska gå där, men för att seniors får beviljad ledighet för att titta på universitet heheh).

4 thoughts on “City lights lay out before us

  1. Kul att få se så många bilder! Vilka vackra träd, härliga cross country-tjejer och häftig arena! Saints är New Orleans’ football team, eller hur, men vad är en Who Dat Hut?

    Gilla

    • Jaa så glad att dator-grejen löste sig! Yes det stämmer, ”Who Dat” är ett uttryck som används i samband med the Saints/New Orleans och en hut är en hydda/koja, fast en väldigt fin/modern sådan, en liten uteplats med tak helt enkelt.

      Gilla

  2. Du verkar ha det hur kul som helst! Vad mycket häftigt du får vara med om. Roligt att du delar med dig 🙂
    Hur går det med springandet?
    Å är lite nyfiken, du har inte testat på cheerleading? Känns så typiskt amerikanskt, tänker mig typ ”bring it on”.

    Gilla

    • Jaa det är mycket saker som händer hela tiden haha! Det går bättre nu än när jag började, men det är fortfarande jobbigt med vädret och astman! Haha nej, man måste ansöka och bli antagen till cheerleading-laget, och de är superduktiga! Jaa det stämmer verkligen, känns så amerikanskt att se dem i pauserna på skolans amerikanska fotbollsmatcher! Kramar♡

      Gilla

Kommentera

