När lyktorna tänds, på andra sidan bron

Förra veckan startade med att träningen vart inställd på grund av regn på måndagen – sjöng av glädje inombords. Så istället för löpning åkte jag och Anthony till ett sushiställe och åt middag där.

IMG_8582.JPG

IMG_8581.JPG
amerikansk sushi är den bästa ❤
Efter middagen åkte vi hem till honom för att baka inför vår yearbook bake sale som vi genomför varje månad för att samla in pengar.

IMG_8585.JPG

IMG_8584.JPG
Vi är inte bra kockar. Ingen köpte våra alldeles för ljusa kakor.
På Torsdagen vart det field trip till ett hotell i närheten, kul att skippa skola + maten var grym! Efter workshopen hittade en tjej en pretty gigantisk skalbagge utanför hotellet.

IMG_8611.JPG
bara lite obehaglig

IMG_8612.JPG
Nödvändigt stopp på hemvägen, Makaylas första köp på Starbucks (!)

IMG_8694.JPG

IMG_8695.JPG
glada tjejer
På fredagen åkte jag med Olivia och hennes föräldrar till LSU och tourade campuset! Det var hennes födelsedag så vi mötte upp hennes pojkvän och åt lunch i Baton Rouge.

IMG_8621.JPG

IMG_8628.JPG

IMG_8631.JPG

IMG_8624.JPG
På kvällen var det dags för fotboll igen – mötte upp några kompisar och åt min första pretzel. Vi förlorade för första gången i år (det andra laget var från New Orleans och grymt bra) så vi tittade inte så mycket på matchen haha! Temat var ”psyche out”, så vi körde på ultra-hippie-style och jag lånade en tröja från Emily.

IMG_8637.JPG

IMG_8640.JPG

IMG_8635.JPG
Eftersom Anthony är med i bandet så spelade de på matchen (de är typ bäst i hela USA) och efteråt tog han med mig till the lake front, och vi tog en promenad längs vattnet.

IMG_8643.JPG
väldigt mörkt, men man kunde skymta ljusskenet från New Orleans på andra sidan sjön
I lördags åkte jag och min superfina värdmamma och shoppade inför Homecomimg! En affär vi var inne i var riktigt fancy och det kändes som att jag skulle gifta mig lol. Vi åt sushi och hade en riktigt awesome girls day!

IMG_8681.JPG

IMG_8673.JPG

IMG_8682.JPG
hon är bäst ❤
På kvällen åkte jag hem till Anthony och fick träffa alla hans kompisar och vi tittade på LSU som spelade mot något lag från Alabama. Senare på kvällen ordnade vi så att en av hans kompisar frågade en annan av hans kompisar till Homecoming! Hon blev så överraskad haha!

IMG_8701.JPG

IMG_8698.JPG

IMG_8699.JPG
I Söndags började jag dagen med att skypea med min alldeles för saknade och älskade vän Fanny!

IMG_8705.JPG
Efter det åkte jag och Alex och köpte snowballs (smaksatt is typ) och sedan hängde vi vid poolen ett tag.

IMG_8706.JPG
Sedan åkte jag, Brennan, Emily (båda från CC) och Emilys pojkvän Kasper från Danmark (Scandinavians rule) till bion och såg ”the maze runner”. Riktigt bra film, men något irriterande för folk som precis som jag inte är så förtjusta i cliffhangers. Efter bion åkte vi till the lake front, tog en promenad i solnedgången till ett annat gulligt snowball-ställe (de är överallt), hittade en groda vi döpte Kermit och hängde vid en liten ledsen fontän.

IMG_8723.JPG

IMG_8718.JPG

IMG_8722.JPG

IMG_8715.JPG

IMG_8711.JPG
Creepy fact: Ett av husen vi gick förbi har varit övergivet i flera år efter att stormen Katrina förstörde allt. Dock förstördes inte grinden, som informerar om husets namn: ”Rest a While”.
Imorse blev jag frågad till HC igen, av en kille jag blivit bra kompis med den senaste tiden. Han hade skrivit frågan på en lapp på svenska haha! Riktigt gulligt av honom, men vi får se hur det blir (ska iaf inte gå med han som frågade förut), jag funderar på att bara gå med vänner istället.

IMG_8724.JPG
Ikväll har jag en hel del skolarbete att ta igen pga mina borta-dagar förra veckan. Wish me luck!

2 thoughts on “När lyktorna tänds, på andra sidan bron

  1. Wish you a lot of luck (man kan väl inte förkorta det till lol?). Idag den kallaste morgonen med bara 4 plusgrader; hösten har kommit men fortfarande mycket grönt på träden. Kram/pappa

    Gilla

Kommentera

