♫Breakfast in America – Supertramp

Den 5:e augusti landade jag New York för att påbörja mitt äventyr, 2 månader sedan idag (8 veckor och 5 dagar för att vara exakt, hur räknar man månader egentligen?)! Hört av andra att det känns som jag varit här i 1 år redan, men också att jag alldeles nyss varit här i 1 månad. Tiden har gått läskigt fort, samtidigt som vardagen är så normal nu att jag är beredd på att hålla med om båda.

Förra söndagen åkte jag till Olivia för att fira hennes födelsedag med hennes familj och några vänner! Pizza, tårta och glass stod på menyn.

IMG_8863.JPG

IMG_8872.JPG

IMG_8870.JPG
trötta Summer

I min engelskaklass läser vi Beowulf, en gammal saga som utspelar sig i Danmark/Sverige, och vår uppgift till den var att skriva ett citat och måla en passande bild till citatet på en pappersremsa. Jag önskar så att vi hade uppgifter som dessa i Sverige lol.

IMG_8856.JPG

I Onsdags var jag tvungen att säga mitt första hejdå. Jordan, som jag lärde känna min allra första dag på FHS, flyttade hem till Florida. Hon var här för att hennes farmor var sjuk och nu har de ordnat med ett boende för henne så de flyttade tillbaka. Det kändes så fel att säga hejdå såhär tidigt, efter bara 2 månader i min nya tillvaro, och det påminde om hur jobbigt det kommer att bli när jag inte bara säger hejdå till en person utan ett helt liv.

IMG_8888.JPG
kommer sakna henne så mycket

IMG_8974.PNG
Om vi ser lite nervösa ut är det för att om någon sett telefonen hade den blivit tagen för att hämtas upp under helgen

Efter skolan hade vi ingen träning, så jag och Olivia åkte och shoppade lite och hängde med hennes pojkvän som är hemma några dagar från LSU. Hon behövde hängare till sin framtida dorm, och med en lika besvärlig beslutsångest som jag själv har, stod vi där på Target framför hyllan med hängare i ca 30 minuter haha.

IMG_8890.JPG
Vi höll till slut med om att de svarta var bäst

Sedan skjutsade de hem mig till A, och vi gjorde egna pizzor (om man nu får kalla färdigköpta pizzabottnar för hemmagjorda, men i alla fall) och tog sedan en promenad.

IMG_8893.JPG
Tycker att vi gjorde väldigt fint

En del hus har börjat dekorera inför Halloween, som detta hus vi passerade i hans område

IMG_8894.JPG
Det där fönstret creeped me out totalt

När vi kom hem igen och tog ut pizzan ur ugnen hade något hänt med pizzan..

IMG_8898.JPG
Hans familj hade fixat det medan vi var ute haha, HC = homecoming och självklart sa jag ja. Det visade sig att Olivia vetat om det hela tiden och att planen var att hålla mig hos henne tills han var redo med allt efter träningen.
I fredags var vi lediga, och jag passade på att baka kanelbullar inför DEN STORA DAGEN som jag hyllar hemma i Sverige. Besvikelsen var total när inte ens Walmart hade pärlsocker. Inte någonstans kunde vi hitta de fundamentala sockerkornen jag behövde till mina bullar, men jag bakade ändå och fick istället förklara för alla att de egentligen är godare med rätt socker på.

IMG_8936.JPG

IMG_8934.JPG
Igår lördag åkte jag hem till A för att titta på film, vi såg ”Tucker and Dale vs. Evil”, som skulle vara läskig men egentligen var riktigt rolig! Efter några avsnitt av The 70’s Show åkte vi hem till en av hans kompisar och tittade på lördagens college football game med några vänner. Han hade ett jättefint hus med en litet uterum som många här har, endast till för fotbollskvällar!
Jag åt även Tacobell för första gången, vi köpte några olika maträtter och delade på dem så jag skulle få prova allt möjligt.

IMG_8947.JPG

IMG_8946.JPG

IMG_8948.JPG
Efter matchen hämtade Sara (som varit hemma från LSU över helgen, så himla mys) och Alex mig och vi köpte Froyo för att sedan titta på film resten av kvällen.

IMG_8953.JPG

Idag åkte systrarna och jag till Rachels för att äta frukost/brunch!

IMG_8963.JPG

Just nu har the Saints game precis avslutats (vi vann, efter övertid) och ikväll stannar Rachel över på middag (amerikanska köttbullar (ja det finns en skillnad)), mums!

2 thoughts on “♫Breakfast in America – Supertramp

  1. Hej lilla barnbarn – tack för ditt spännande och kul mail . Skall jag skicka pärlsockert? Haha! Själv har jag äntligen blivit opererad i mitt öga och kan se perfekt . Kul att du har så många kompisar och kan leva amerikanskt skolliv. Kram från Mormor S.

    Gilla

Kommentera

