♫Blue Suede Shoes – Elvis Presley

Denna vecka har varit exam week vilket betyder att vi hade viktiga prov i alla ämnen. Jag pluggade endast lite till engelskan, och klarade alla prov! De har alla flervalsfrågor, så om man inte kan så är det bara att gissa!
I måndags glömde jag mitt id för första gången så jag fick ta och köpa ett temporary id. Det visade sig senare att mitt id låg i botten av väskan. Så typiskt mig haha.
Efter skolan åkte jag och Alex och köpte tröjor till mig, vilket jag var i stort behov av. Sedan åt vi Froyo/smoothie på ett ställe där fina Amanda jobbar!

IMG_9027.JPG

IMG_9023.JPG

IMG_9025.JPG
I tisdags hade vi ingen träning så då passade jag och Olivia på att shoppa! Vi åkte till Dillard’s med hennes mamma, lillebror och mormor och letade skor till mig och smycken till Olivia för HC. Jag hittade inga skor men jag provade Smoothie King för första gången! Så himla himmelskt för smoothie-älskare som jag. Vi gick även upp på vinden för att hitta halloween-pynt och dekorerade lite i hennes hus också! Hon fick även ett fint paket i födelsedagspresent från sina vänner i CA där hon bodde förut!

IMG_9054.JPG

IMG_9042.JPG

IMG_9056.JPG
I torsdags efter träningen åt jag mexikansk middag med Amanda, Jalyn och Ashton! Hade en supermysig middag och efter det åt vi Froyo!

IMG_9083.JPG

IMG_9081.JPG

IMG_9077.JPG

IMG_9076.JPG

Igår var vi lediga igen yaaay så vad passar bättre än lite shoe shopping? Jag åkte med Olivia, hennes kusin och mormor över bron till ett mall i New Orleans och hittade mina älskade Homecoming-skor! Jag och A planerar att köra på blå som färg, eftersom min klänning är vit så kunde vi välja vilken färg vi ville och bådas favoritfärg är blå så djupblått fick det bli!

IMG_9124.JPG
Mina blue suede shoes

Olivias släktingar bodde i ett område utanför Slidell där jag aldrig varit förut. Husen låg på en ö med en massa kanaler mellan huslängorna, och jag blev genast förälskad i det lilla idylliska området.

IMG_9094.JPG

IMG_9112.JPG

IMG_9095.JPG
Den fina uteplatsen mot båten och vattnet

På kvällen vart det pizza (de är så mycket godare här än i Sverige alltså dör) och efter middagen skjutsade finaste värdmamman mig till A. Vi spelade video games och sedan åkte vi till Wendy’s och köpte glass. Glassen åt vi under en promenad på the Lake Front och sedan klättrade vi upp i hans favoritträd. Det är en gammal ek, med nedböjda grenar och hängande mossa överallt. Älskar alla fina ekar här i södern, det är verkligen de finaste träden som finns. På the Lake Front finns även hammockar i trä, något som är väldigt populärt här och väldigt mysiga att sitta i!

IMG_9139.JPG
Ser ni spöket bredvid pilen? Undrar vem det kan vara

Just nu sitter jag och läser The Fault in Our Stars med Ruby bredvid mig och försöker gå in mina nya klackar. Har inga planer på att ramla under min första och sista Homecoming!

One thought on “♫Blue Suede Shoes – Elvis Presley

  1. Jag minns dina Very Berry (mid size smoothie) från Sollentuna centrum. Nu på måndag kommer bokhylla och säng från IKEA (har legat på madrass på golvet i en månad!) och senare på kvällen Linas matkasse som jag fick för att jag använde Bjurfors som mäklare för att sälja min trea. För en vecka sen kom vi tillbaka från konsertresan till Cannes och Nice. Badade i Medelhavet och åt gott i fint väder plus två konserter. Kul att dina studier går så bra! Såg bilden på Twix och Snickers, två av mina favoriter från den tiden jag köpte mycket godis. Hemfaller mer sällan nuförtiden. Du är matglad!
    Kram från pappa

    Gilla

Kommentera

