Homecoming

Ett stort event jag alltid förställt mig som en viktig och rolig del av mitt amerikanska skolår. Homecoming är verkligen en stor grej här, hela veckan innan dansen klädde folk ut sig till de olika teman som skolan bestämt;
Mix & match Monday
Tacky tourist Tuesday
On Wednesdays we wear pink
Nerd day Thursday
Frat Friday

I lördags var jag och Alex ensamma hemma så vi tog sovmorgon och jag började göra mig i ordning för dansen. Sara kom förbi senare för att hjälpa till med hår & smink, så det blev en riktigt mysig syskon-dag, fastän jag var väldigt stressad över allt som behövde göras. Jag och Alex fick gratis kaffe när vi tankade, och jag brände läppen och tungan när jag desperat försökte få både energi och stress relief från det alldeles för varma kaffet.

En tradition här som alla håller hårt i är att tjejen får en corsage av killen och han får en boutonnière av sin date. En corsage är som ett armband med rosor, band och annat fint på, och en boutonnière är som en brooch, också med blommor och band på. Innan dansen sätter killen på corsagen på tjejen och tvärt om med boutonnièreren (haha så dåligt det går att blanda språk ibland), och allt dokumenteras med oändligt många bilder. Förvirrad och ovan som jag är så satte jag A’s boutonnière i fickan på hans väst, kände mig nöjd och tänkte att ”detta var ju inte svårt alls”. Jag hade hört så många berätta att detta är den svåraste delen av hela homecoming – att det kan ta 20 minuter att sätta på broochen. Men efter att vi tagit alla bilder visar det sig att jag inte alls skulle sätta den i fickan – den ska nålas fast på tyget (yep, den ovetande svensken har gjort det igen).

Efter att vi tagit bilder med A’s kusiner och bästa vän (som gick med hans kusin) åkte vi till restaurangen vid The Lake Front där vi skulle äta middag med Olivia, Matt, Rachel, Griffin och Myrtue! Det var en jättefin fisk- och skaldjursrestaurang och många andra från FHS åt där med! Sedan åkte vi till Olivia för att ta bilder, eftersom att Myrtue inte hade någon date fick vi honom att posa med Summer haha!

Efter det var det dags för den riktiga dansen! Jag hade hört så mycket från andra att alla grindar och spårar totalt, vilket fick mig att tro att jag skulle stå obekvämt vid sidan av dansgolvet hela kvällen. Men icke sa Nicke (ååh vad jag saknat det uttrycket märkte jag nu), jag och A dansade i princip hela kvällen med hans och våra vänner. Det vår så sjukt kul och nästan lite sad när det var över. Men där slutade inte det roliga, efter dansen åkte vi med A’s bästa vänner till IHOP (international house of pancakes) och åt pannkakor!
Efter det åkte jag och A hem till honom ett tag, sedan hälsade vi på hans kusiners fest på andra sidan gatan (typ hela hans släkt bor i samma område) en liten stund innan vi åkte hem till Claires (en av A’s bästa vänner) hus, med de andra som varit på IHOP. Dit kom vi runt kl 2, myste runt en bonfire och hade det bra ända tills vi alla somnade i vardagsrummet! Dagen efter (3 timmars sömn senare) åt vi donuts till frukost och pizza till lunch. På eftermiddagen åkte jag hem till A en stund innan jag kom hem och somnade gott. Detta var definitivt den bästa helgen på året än så länge!

IMG_9253.JPG
Lovisa hint hint hej hej

IMG_9266-0.JPG

IMG_9272.JPG
hans mat såg godare ut än min

IMG_9300.JPG

IMG_9275-0.JPG

IMG_9280.JPG

IMG_9281.JPG

IMG_9275.JPG

IMG_9279.JPG

IMG_9289.JPG

IMG_9286.JPG

IMG_9292-0.JPG

One thought on “Homecoming

Kommentera

