♫Cure – Barcelona

Ni vet filmen Water for Elephants? Innan den kom ut på bio läste jag och blev besatt av boken, både på svenska och engelska. När första trailern släpptes blev jag genast förälskad i musiken i filmen, speciellt en låt som heter ”Please Don’t Go” med Barcelona. Denna låt fanns endast att lyssna på på youtube, en video med några tusen visningar. Bandet Barcelona gick inte att hitta någonstans, ingen hemsida, Spotify, Wikipedia, Facebook, nothing.
I helgen är det festival i NO, och ett band vid namn Barcelona ska spela. Fick världens lyckorus när jag såg deras namn på setlistan och skyndade in på Spotify för att glädjas av upptäckten av deras nya låtar jag aldrig tidigare hört. De nya låtarna är mer moderna än den jag blev kär i, men visst är det fortfarande Barcelona alltid. För mig blir det ingen festival dock, då mina kompisar jag skulle gå med inte har vuxna med sig, så därför får jag inte gå. Men inga sura miner tänker jag tillåta på mina läppar (okej lite neråt går de kanske) för låt oss fokusera på att Barcelona växer. Kanske, ytterst otroligt men kanske, får jag en ny chans att se dem en vacker dag.

Men alltså fan.

Kommentera

