Holding on to you

Just nu ligger jag i min säng med feber och snurrande huvud igen, varit hemma idag med Ruby som stöd och ätit upp allt mitt svenska godis. Varit i skolan de andra dagarna denna vecka dock, och jag kunde inte ha valt en sämre dag att vara borta ifrån skolan än idag. Idag skulle jag nämligen hem till Firdaws och Ruhullah efter skolan för att sedan gå på Volleybollmatch med dem. Under engelskalektionen skulle jag på möte med Bulldog Buddies och äta pizza, och på lunchen skulle det som jag längtat efter så länge ske: vegetariska klubben som jag är med i träffas under lunchen varje torsdag och alla tar med sig någonting vegetariskt. Denna vecka var temat svensk mat. Har tjatat så länge om det och fick äntligen min vilja igenom. Och så går jag och blir sjuk. Under svenska dagen. Under swedish-vegetarian-food-dagen. Under alla-amerikaner-tar-med-sig-svensk-hemlagad-mat-till-skolan-dagen.
I alla fall, denna vecka har varit kul, i tisdags efter skolan stannade jag kvar för att se skolans uppsättning av Hamlet där Whitney är med (hon är en av huvudrollerna). Det var ett genrep och jag var där för att ta bilder till Yearbook (jag har sidan om fall play) så jag kunde smyga omkring hur mycket jag ville mellan stolsraderna. Det fick mig verkligen att sakna min skola och musikklass i Sverige, alla konserter vi sätter upp och genrep vi genomlider. Ville så gärna vara bakom scenen och inte framför.
Efter det åkte jag hem till Rachel och Mason med Alex, åt popeyes (snabbmatskedja som startades i Louisiana) för första gången, träffade deras nyaste valp (de har 3 hundar nu, varav 2 är valpar) och carved pumpkins (hur säger man det? Dekorerade pumpor? Skar ut pumpor? Så glömsk). Jag gjorde min pumpa till nalle puh (<3), Alex gjorde Tinkerbell och Rachel gjorde Tiger. Det blev väldigt sent, så i onsdags stannade jag och Whitney på PJ's igen för kaffe (börjat dricka det nu ibland när jag måste vakna). Har även skypeat med en favoritvän på andra sidan Atlanten i ett par timmar, vilket var otroligt mys. Alldeles nyss kom det svenska pärlsockret vi beställde från Walmart hem i ett stort paket! Får ta och göra en ny omgång kanelbullar någon dag. Har en del fina bilder på kameran jag måste få upp här från pjäsen men så länge får ni nöja er med dessa:

IMG_9426.JPG
En kompis hus häromdagen.

IMG_9430.JPG

IMG_9434.JPG

IMG_9445.JPG

IMG_9448.JPG

IMG_9451.JPG

IMG_9452.JPG

IMG_9454-0.JPG

IMG_9453-0.JPG

IMG_9455.JPG

IMG_9459.JPG
Visst är hon vacker

IMG_9478-0.JPG

IMG_9479-0.JPG

2 thoughts on “Holding on to you

  1. Hej Viktoria!
    Synd att du tvingades vara borta från svenskdagen! Hoppas du återhämtar dig snabbt och kan sätta fart på pärlsockret och kanelbullarna. Om ett par timmar åker jag, Gunilla och Martin över till Hanna som har kalas ikväll och som fyller 40 i morgon (2 nov). Då ska Martin och jag på fotboll och se sista matchen för säsongen och den avgörande matchen för Bajen som är sååå nära att gå upp i översta serien, allsvenskan. Laget de spelar mot ligger i mitten och har inget att spela för; det borde tala för Bajen. Men bara att sitta bland 25000 pers är ju en upplevelse!
    Nu har soffan kommit och tvåan börjar se möblerad ut, särskilt som jag nu har bokhyllan Billy och Sultansängen från IKEA installerade.
    Kramar från pappa!

    Gilla

Kommentera

