Trick or treat!

Är så irriterad just nu. Skrev ett helt inlägg om detta vilket tar sin lilla stund, och allt bara försvann. Dags att börja om!

Jag hade hört mycket om halloween i USA innan, men aldrig riktigt tänkt på eller taggat inför det. I skolan gjorde jag och några kompisar det lätt för oss och använde de kläder vi hade på superhjälte-matchen och gick runt i korridorerna som powerpuffpinglorna (jag var Bubbles, för jag är bluish, lång historia). Rachel är så himla söt och hade köpt halloween-strumpor och godis till alla i gänget, men dum som jag är glömde jag mina strumpor i aulan.
Jag borde kanske ha stannat hemma på kvällen, men det är bara halloween en gång om året, och just det här året är jag i USA, så det kanske var lite av en once in a lifetime experience. Typ alla mina vänner är antingen på Voodoo eller grounded så jag hängde med Alex kompisar och gick bus eller godis! Har inte gjort det sen jag var 10 men här är det en såpass stor grej att om man är utklädd spelar åldern ingen roll, varenda en får godis. Precis alla firade, och gatorna var fulla med små spöken och vampyrer. Så många grannar som var ute samtidigt händer aldrig i Sverige förutom när det är strömavbrott. Husen vi gick till var helt otroliga, de största/lyxigaste husen jag sett irl någonsin. Tänk Regina Georges hus i Mean Girls, alla hus var så. När våra väskor och påsar var proppade åkte vi hem till en av tjejerna och bytte godis (dvs jag gav bort ca 90% av mitt pga ”manufactured in a facility that also processes peanuts”). Efter det åkte jag och Alex hem till Rachel och Mason och myste runt en bonfire på deras uppfart. Här kommer några mörka och suddiga bilder på en del av husen vi gick till, kanske kan ni få en liten uppfattning om hur de såg ut.

IMG_9493.JPG

IMG_9503.JPG

IMG_9500.JPG

IMG_9499-0.JPG

IMG_9508-0.JPG

IMG_9512.JPG

IMG_9507.JPG

IMG_9513.JPG

IMG_9514-0.JPG

IMG_9516-0.JPG

IMG_9518.JPG

IMG_9492.JPG

Igår åt jag vietnamesisk lunch med Rachel och Alli, tittade sedan på Känn Ingen Sorg och längtade efter Håkan och Gbg, och sedan på kvällen tittade jag och Alex på ”In Time”. Älskar den filmen!

IMG_9522-0.JPG

Kommentera

