♫Born on the Bayou – Creedence Clearwater Revival

Det slog mig just att jag snart varit här i 3 månader. Satt i bilen på väg till Baton Rouge och LSU igår med Rachel (vi tourade campuset, vad gör man inte för en dag borta från skolan) och hon frågade mig hur vi i Europa/Sverige ser på USA. Jag hade väldigt svårt att svara på den frågan och tänkte att det nog var för att jag varit här så länge och fått leva ett normalt amerikanskt liv och att min syn på USA har förändrats så pass mycket att jag glömt alla fördomar. Men så insåg jag att jag bara varit här i 3 månader! Vilket är så sjukt lite i jämförelse med hur mycket som hänt och hur lång tid jag tycker att det känns som jag varit här. 3 månader i Sverige kan ofta lätt passera rätt så obemärkt. Men dessa 3 månader har varit inget mindre en ett helt liv i mini-format. Jag har allt en typisk amerikansk tonåring har; familjen, klubbarna, cross country-laget, vännerna, killen, rutinerna, skolan, helgdagarna, språket, osv.

Det är samtidigt helt obegripligt att nästan 1/3 av mitt år är över, att vi om 3 veckor får Thanksgiving break och att det 3 veckor efter det är Winter break, vilket betyder slutet för den första terminen. Vilket betyder att halva året då är förbi. I vår har jag min sista skoldag den 21:a april(!) vilket innebär en vårtermin på knappt 4 månader. Vilket säger mig att det här året kommer att vara över fortare än jag kan förstå.

One thought on “♫Born on the Bayou – Creedence Clearwater Revival

Kommentera

