♫New York City – The Savages

Denna vecka var den sista veckan innan lovet, så har mest haft fokus på Thanksgiving break och andra roligheter. Tyvärr vart Alex sjuk med influensan, så hon har varit hemma hela veckan stackarn. Eftersom det är extremt smittsamt och jag inte tagit the flu shot än var jag lite orolig att bli sjuk precis innan lovet. Men, trots att jag har svårt att hålla mig borta från min fina syster så har jag lyckats hålla mig frisk! Yay me!

Vädret de senaste veckorna har varit väldigt intressant. Det finns liksom ingen höst här. Helt plötsligt när jag gick utanför dörren en morgon så var det iskallt och fick flash backs (eller ska jag säga back flash som pappa kallar det) till svenska höstdagar. Såklart inte så grått och mörkt, men ändå runt 5-10 grader. Vart till och med -1 celsius häromdagen!! Här är det extremt ovanligt att det blir så kallt speciellt såhär tidigt. Har lånat hem jackor och tröjor från kompisar, och en jacka jag bad mamma skicka mig är på väg över Atlanten just i detta nu. Dock har det börjat bli varmare, vi är back on track med runt 20 grader igen.

I Söndags såg Alex och jag ”St. Vincent” på bio, den var bra den! Sedan var vi barnvakter och tog med de energifulla småpojkarna till Chili’s, där vi åt middag.

IMG_9785.JPG

Skypade även med min fina syster, vi sjöng alla våra favoritlåtar (allt ifrån Emmylou Harris till Håkan) och kämpade igenom eftersläpning och hackande ljud. Tur för mig att det var hon som hörde eftersläpningen haha, hos mig lät det super så jag spelade in allt vi sjöng och skickade till henne så hon också kunde uppskatta vår lilla jam-session.

IMG_9793.JPG

I måndags åkte jag, Amanda och Kyndall till Carretas (mexikansk restaurang) efter skolan och sedan till en av mina favorit-frozen yoghurt-ställen.

IMG_9798.JPG
En favorit

IMG_9801.JPG
Kyndalls fina bil

IMG_9804.JPG
Här tar man all frozen yoghurt och topping själv och betalar för vikten. Man får även test-smaka allting hur mycket man vill hehe

IMG_9803.JPG

I Tisdags Skypade jag med fina Fanny igen!

IMG_9817.JPG

I Torsdags såg jag, Kyndall, Jalyn och Amanda Mockingjay part 1 på bio! Den hade egentligen premiär idag men vi såg en pre view, trodde det skulle vara fullt men salongen var inte ens halvfull. Jag ”läser” den sista boken just nu men hade ändå läst allt som var med i filmen så det var lugnt. Har varit på samma sida i ca 2 år nu, tycker den har blivit så tråkig. Kan inte låta bli att översätta varenda mening till engelska för att föreställa mig vad författaren egentligen skrev, eftersom en översättning alltid blir lite annorlunda, vilket är något distraherande. Det bästa med amerikansk bio är att man inte har några platser på biljetten, man sätter sig var man vill när man kommer in i salongen. Så mycket lättare än i Sverige!

IMG_9833.JPG

Blev utskälld för första gången av min historielärare idag, för jag sa till en kompis vad jag hade skrivit i min study guide. Det var ganska kul faktiskt, eftersom jag tycker det är självklart att om någon missat anteckningar så ger man ju dem till den som missat dem. Men inte här, här får man ju betyg för sina anteckningar så att hjälpa varandra är att fuska. Alltså, missar man något kan man inte ta igen det genom att fråga någon vad man missat. Skulle absolut gett min kompis svaren igen!

Idag var det förresten en fight på skolan innan min 5:e lektion. En av killarna som var med har jag food & nutrition med, tycker om honom men tyvärr blir han ganska ofta utanför. Stör mig på hur till och med lärare pratar bakom ryggen på folk och upprätthåller rykten. Så här gick en konversation med en av mina lärare om fighten:
Lärare: ”I wasn’t there, but someone threw a pencil not even at him but in his direction, and he completely lost it”
Jag: ”We don’t know if that’s what happened though, I mean that’s just a rumor”
Lärare: ”So were you there??”
Jag: ”No, I’m just saying all people who told me someone threw a pencil at him didn’t see it themselves either. It might not be true”
Lärare: ”That kid’s got some serious anger issues, I’m telling ya. Yesterday he yelled at *** for blah blah blah…”
Blev bara irriterad på hur en lärare kan prata om en elev på det sättet, prata skit om dem bakom deras rygg. Detta var bara ett bra exempel på hur det kan märkas i skolan här, så kände att jag ville dela med mig av det!

Idag efter skolan kom Rachel över med sushi till mig och Alex! Sedan skulle jag, Gaby och Scott till en fotbollsmatch ca en timme bort, men vi ångrade oss på vägen och letade upp en rollerblade-bana för att åka rollerblades istället! Men när vi kom till stället hade de flyttat haha, så vi åkte vidare för att spela laser tag. När vi kom till det stället hade de redan stängt, så vi drog vidare till bowling-banorna! Där vann jag över dem båda (så himla stolt då jag inte spelat på evigheter) och sedan åkte vi förbi Starbucks och Amanda på hennes jobb.

IMG_9839.JPG

One thought on “♫New York City – The Savages

Kommentera

