♫Habits – Tove Lo

I lördags mådde Alex bättre och vi bestämde oss för att åka ut och göra något – vi visste dock inte vad. Så vi lämnade lägenheten, satte oss i hennes bil och började singla slant inför varje vägskäl om vi skulle ta till vänster eller höger. Vi ended up (så himla användbart uttryck, kan inte hitta något motsvarande på svenska?) i en väldigt fin inredningsbutik, och kan ni gissa vad jag fann där inne?

IMG_9845.JPG
Både Orrefors och Kosta Boda

Nästa stopp vart i Fontainebleau state park, där jag haft två cross country-meets förut. Det är en helt sjukt fin park/område, men just i lördags var det väldigt tomt. Det var nämligen molnigt och typ 17 grader (brrr). Fint var det som sagt fortfarande, skulle ha tagit med mig kameran men aja mobilen funkar ju ganska bra den med!

IMG_9856.JPG

IMG_9859.JPG

IMG_9862.JPG

IMG_9864.JPG

Sedan kände vi för lite IHOP

IMG_9872.JPG

Sedan hittade jag löpartights på Target! Har hittills alltid tränat i shorts men känner att nu när vintern kommer kan det vara skönt att ha lite varmare träningskläder. Bredvid Target finns min lover ”World Market”, jag har väl nämnt det stället förut? Ca världens bästa affär, skulle lätt kunna köpa hela mitt hems inredning därifrån. Där plockade jag med mig lite lingonsylt och chaite. Hittade även den finaste vinflaskhållaren någonsin, en liten cykel! Tyvärr har jag nog ingen plats i packningen för den så fick säga adjö där och då. Lite jobbigt att behöva ignorera en såpass stark kärlek vid första ögonkastet.

IMG_9876.JPG

IMG_9878.JPG

I söndags åkte jag, Alex och Monica till New Orleans!! Det var första gången jag faktiskt varit där för att se staden, och herregud vad kär jag blev. Det är så fint och mysigt och passar mig så bra, jazzmusik överallt, gallerier var man än tittar och gamla fik i varje gathörn.

IMG_9893.JPG

IMG_9898.JPG
Hit hade jag såklart med mig kameran, så lovar att lägga upp fler bilder snart!

I måndags var jag mest hos A, sedan på kvällen tog jag mig en sväng till gymmet i mina nya löpartights!

IMG_9933.JPG
Att kunna gå hem från gymmet i endast linne i slutet av november♡

IMG_9941.JPG
Gjorde mig lite havregrynsgröt med lingonsylt till frukost

Idag hämtade jag ut två paket, innehållande min höstjacka, godis, kaviar, en hudkräm och en SvD♡

IMG_9954.JPG
Så svenskt det kan bli?

Idag måste jag plugga (buhuu för lov-plugg), kanske baka bullar om vi har ingredienserna, kanske dra till gymmet, får se! Vad är lovdagar om inte oplanerade och spontana?

Kommentera

