♫Mississippi Kan Vänta – Håkan Hellström

Sedan sist har jag bl.a. besökt 5 nya stater; Mississippi, Alabama, Georgia, South Carolina och North Carolina. Jag har även fått fira min första Thanksgiving, 2 ggr!

Låt oss börja med Thanksgiving i Torsdags, som firades hos Rachel. Maten var jättegod och middagen var väldigt mysig, älskar när hela familjen är tillsammans, speciellt när jag får hänga med alla systrarna samtidigt. Fick mig även ett gott skratt när vi åt ”hemmagjord grädde” – den ”vanliga” grädden är alltså den som köps färdigvispad. Här görs i princip allt från mixar eller säljs som halvfabrikat, så när något görs hemma så lägger man till ordet ‘hemmagjord’ framför.

IMG_9988.JPG
Maaaaat

IMG_9985-1.JPG

Rachel och Masons dining room 

IMG_9984.JPG

En fin mamma

IMG_9999.JPG

En st. sprallig valp

IMG_0003.JPG

IMG_0015.PNG

Hela familjen samlad (förutom Nathan, och Monica som tog bilden)

IMG_0071.JPG

IMG_0060.JPG

Det var inte min sista matkoma i helgen inte, redan kl 5.30 dagen efter bar det iväg till North Carolina där en del av min värdmammas familj bor, som är ca 13 timmar bort med bil. Dock gick allting bra, sov mest genom Mississippi, men eftersom varken solen eller mina glasögon var uppe så missade jag inte så mycket. Lyssnade såklart på Håkans ”Mississippi Kan Vänta” i Mississippi, och på ”Sweet Home Alabama” i Alabama både på dit- och hemvägen.

IMG_4797

Det var himla kul att träffa släkten – speciellt kusinerna som var i vår ålder. Kusinen som är senior tog med oss till roller skate-banan på lördagskvällen efter Thanksgiving-firandet, och sedan till ett litet matställe. En annan Svensk utbytesstudent bodde på kusinernas gata (och var vän med dem) men tyvärr var han bortrest och kunde inte träffas. Alex vart tyvärr sjuk igen, och vi åkte hem senare än planerat på Söndagen. Det kombinerat med köer i Atlanta gjorde att vi kom hem runt 2 på morgonen, och eftersom att jag går upp klockan 5 så skippade jag skolan i Måndags. Det var himla skönt och behövligt, var lite ”bakis” av Benadryl (allergimedicin) så var väldigt yr hela dagen, ramlade omkring och fick hålla i mig för att stå stadigt haha. Lyckades ändå ta mig till affären för att köpa saffran (lyssnade på jul-låtar och gick i shorts), och bakade lussebullar. De blev inte så lyckade (känner lite för att ge upp det här med matlagning här, allt är så annorlunda att det är väldigt svårt att få något rätt), konsistensen vart mer som scones istället för bröd, men de smakade rätt bra ändå!

IMG_0151.JPG

IMG_0145.JPG
våra grannar flyttar så de har ställt ut en fin spegel utanför dörren

Idag var jag på Writing Marathon med skolan, vi var i downtown Covington och hittade fina platser att skriva fritt på. Jag hamnade i en väldigt bra grupp och är himla glad att jag åkte!

IMG_0158.JPG

IMG_0164.JPG

IMG_0161.JPG

Hade av nån anledning ont i huvudet typ hela dagen, men följde ändå med Alex på Zumba och tränade sen lite själv efter skolan. Nu när CC är över måste jag börja få in en rutin att gå till gymmet – jag har alltid älskat att gymma och speciellt med fria vikter (okej, kan ju erkänna att motivationen inte är på topp när man går upp kl 5 och går i skolan 7.5 timmar utan rast), men det är så segt att man måste få skjuts för att komma någonstans här.

…Hörni…

…nyval…

Oavsett om en tycker det är bra eller dåligt med nyval (jag har mest ingen åsikt, har ju varit isolerad från svensk politik lääänge nu, trots att jag försöker få in lite nyheter på TV4 play ibland) så kvarstår fakta att JAG FÅR RÖSTA!!!! Var ju några ynka månader för gammal för valet 2014 men NU SÅ!!! Så taggaaaaaad! Får kanske se svenska ambassaden då också om jag inte väljer att brevrösta, så det är ju kul det med. Heheh ni får kanske ursäkta min eufori för något som kommer kosta så sjukt mycket pengar men heyy jag är glad och det är en bra sak! Hej hopp

Kommentera

