Vi kanske ses, det finns en chans

I söndags var jag, min värdmamma, Sara, hennes pojkvän och hennes pojkväns mamma (nu fick ni allt tänka till) i NO och sjöng julsånger på Jackson Square. Hade med mig kameran och bilder kommer så småningom! Innan julsångs-eventet gick vi i affärer, hm ligger precis där vi alltid parkerar så en runda där gick inte förbi. Hittade en silvrig nyårsklänning, en svart långklänning som jag och Sara kommer dela på (det faktum att vi har samma storlek har räddat mig så många gånger) och ett linne. Det konstigaste av det konstiga hände när vi på kvällen åkte spårvagn genom staden; vi hamnade i samma spårvagn som Olivia och Matt!! Låt mig även påminna er att spårvagnarna i NO bara är en vagn långa med kanske 20 sittplatser, sen finns ju även den lilla detaljen att jag flyttade hit för 5 månader sen, bor typ trekvart från NO och därmed inte känner sådär extremt många människor som skulle kunna traska omkring på New Orleans gator. Hur konstigt det än var satt vi där tillsammans och tittade ut på juldekorationerna i den svarta decembernatten.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/2f6/71828251/files/2014/12/img_0394.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/2f6/71828251/files/2014/12/img_0396.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/2f6/71828251/files/2014/12/img_0399.jpg

På måndagen var jag på fest/bonfire hos en tjej som tog studenten förra året och nu pluggar på LSU. Vi gjorde S’mores och hade det mysigt!

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/2f6/71828251/files/2014/12/img_0406.jpg

I tisdags åt jag lunch med Rachel och Ashton, och fick se en lite annorlunda stavning av mitt namn

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/2f6/71828251/files/2014/12/img_0410.jpg

Efter det åkte Alex och jag och köpte lite sista minuten-julklappar eftersom mina julklappar till några här som skickats från Sverige inte kommit än.
På kvällen var det den åttonde kvällen på Chanukah (egentligen inte, men vi flyttade tillbaka alla dagar en dag och skyllde på att det i Sverige faktiskt var den åttonde dagen) och det firade vi hos Bob med hela familjen och hade det mys! Bob fick bl.a. en stor tavla till sin nya lägenhet med bilder på familjen och alla oss barn. Det var en väldig storm ute så jag och Alex fick en bra ursäkt att sova över hos Bob och mysa med roliga videos på youtube. Jag visade även henne ett par delar ut Kalle ankas jul (den finns ingenstans att se, men lyckades leta fram Ferdinand-delen och tomtens verkstad).

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/2f6/71828251/files/2014/12/img_0418.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/2f6/71828251/files/2014/12/img_0414.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/2f6/71828251/files/2014/12/img_0448.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/2f6/71828251/files/2014/12/img_0434.png
Den 24:e åkte vi och lämnade julklappar till en familj som vi genom en välgörenhetsorganisation fått köpa presenter till! Efter det skypeade jag med familjen i Sverige, kändes så konstigt att inte vara hemma med dem i vardagsrummet och mysa med glögg, Kalle, musik och julklappsutdelning. Söta som de är spelade de in en liten a capella julsång till mig!

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/2f6/71828251/files/2014/12/img_0433.jpg

Sedan var det dags för julfest hos några familjekompisar! Senare på kvällen åkte jag och Alex runt i olika bostadsområden och tittade på allt julpynt! Jag tog bilder med kameran så de kommer nog även upp en vacker dag. Vi körde även nästan på en tvättbjörn.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/2f6/71828251/files/2014/12/img_0435.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/2f6/71828251/files/2014/12/img_0437.jpg
Ett litet smakprov på några hus

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/2f6/71828251/files/2014/12/img_0424.jpg
Ruby blir julfin

Den 25:e var det jul här i USA och vi åkte hem till Rachel för att fira där. Jag tog med mig glöggen från IKEA (som vi glömde bort att dricka), vi tittade lite på Polarexpressen, åt middag, diskuterade Harry Potter och öppnade paket. På kvällen åkte jag och Alex till bion och tänkte se ”into the woods” men den var slutsåld så vi vi såg den nya ”En natt på museet” istället, som bar riktigt dålig. Se inte den.
När vi kom hem kände vi inte riktigt för att sova så vi tittade på en skräckfilm i Alex säng, ”The Dark Room”, som var riktigt riktigt obehaglig. Men själva storyn var väldigt random så filmen i sig var inte så bra den heller.
Igår åkte jag och Alex till Lakeside mall i New Orleans (varit där en gång förut med Olivia) och hon körde över bron för första gången själv! Eftersom vi kom dit ganska sent så hade vi bara 2 timmar på oss att shoppa, och vi bestämde oss för att åka tillbaka dit igen innan jullovet är slut så vi har mer tid.
Snart ska jag till Café du Monde här i Mandeville med Firdaws! Sen får vi se vad nästa lediga vecka bär med sig

Kommentera

