A new start

Jag hade fel. Jag skulle ha gått till doktorn när folk sa det, inte vänta i 6 dagar innan jag pallrade mig dit. I alla fall, nu har jag fått medicin för influensan så det ska nog bli bättre snart.
I söndags var jag bjuden på brunch/konsert med the Hunts, och hur dåligt jag än mådde så var jag ännu mer taggad, så jag följde med dem och lyssnade på Blues och åt cajun-mat. Träffade även pappan i familjens släkt och vi tog en promenad längs med Mississippi-floden och in i stadens gamla kvarter.

IMG_0941

IMG_0947

IMG_0949

IMG_0951

IMG_0952
När vi kom hem hade jag hunnit börja må dåligt igen så jag vilade resten av dagen, och stannade även hemma från skolan i måndags. Natten till tisdagen fick jag endast 3 timmars sömn men behövde ändå gå till skolan för att inte missa mer. Efter skolan ville jag inte åka hem så jag och Kylee åkte och åt lunch på en av mina favoritrestauranger i downtown Covington!

IMG_0984

När jag kom hem var det dags att packa. Jag skulle bli hämtad av min kontaktperson och flytta till min nya värdfamilj kl 5.30. Har inte skrivit om detta här på bloggen men det har inte varit så bra hemma på sistone, och den senaste veckan har varit riktigt hemsk. Jag har aldrig blivit så dåligt behandlad av någon som jag blivit de senaste dagarna, och aldrig så chockad över hur otroligt fel jag hade om hur folk jag litade på egentligen är. De senaste dagarna kan lätt få pall-plats på mina topp-lista över de värsta dagarna i mitt liv (inte för att jag har en sån lista men ni fattar grejen). Är väldigt lättad över att vara i en miljö utan psykisk misshandel och sömnlösa nätter, och är redan gladare efter bara 2 dagar i min nya familj. I Onsdags var jag hemma från skolan igen, eftersom dagen innan vart så lång och mentalt påfrestande. De som hostar mig nu är som ni kanske misstänkte Olivias familj! Känns riktigt bra att bo hos några jag känt sedan innan, istället för att flytta in till en helt ny familj. De är så snälla och söta och jag tror att jag kommer stortrivas! Kommer självklart att sakna min värdfamilj, livet jag levt i 6 månader och speciellt Alex och de andra systrarna något enormt, men jag hoppas att vi ändå kan ses så mycket som möjligt.
Detta blir verkligen som en ny start på året, och jag hoppas de sista månaderna på mitt äventyr blir till de bästa.

IMG_0988
Summer hälsar mig välkommen

Kommentera

