♫Eighteen Cool – Hoodie Allen

Förra torsdagen hängde jag med Amanda och Jalyn till starbucks efter skolan. Senare på kvällen åt jag, Rachel och Olivia middag på en Thai-restaurang som jag älskar, de har världens godaste soppor. Rach och jag åkte till Beccas basketmatch för att se de vinna mot något New Orleans-high school. Efter det åkte vi runt och hälsade på alla våra kompisar som jobbade på restauranger en sen fredagskväll; Gaby, Cheyenne och Amanda (fast hon var inte där) och kom precis i tid till Pinkberrys erbjudande att få en liten Froyo för 10 cent! Efter det åkte vi runt lite i downtown Covington för att senare åka hem till mig och hänga med Olivia och Matt.

IMG_0998

IMG_0994

På lördagsmorgonen följde jag med min nya värdmamma på en barre class, det är ett styrketränings-pass inspirerat av balett, sjuuukt jobbigt men kul! På dagen åkte hela familjen till New Orleans Zoo

IMG_1005

IMG_1007

IMG_1009

Processed with VSCOcam with c1 preset

IMG_1012

På söndagsmorgonen följde jag med min värdmamma igen på Barre class, (hade redan träningsverk från lördagspasset men vi överlevde ändå)

IMG_1031

På dagen åkte jag, Emmitt och min värdmamma på min första parad i LA! Parader är en sjukt stor grej här och har hört om Mardi Gras sedan första dagen jag kom hit, av alla jag träffat. Alla mindre parader sker innan själva Mardi Gras som är på tisdagen om 2 veckor, där de största paraderna i NO är. Paraden vi var på var i Slidell och vi hängde med mina värd-grandpsrents!

IMG_1038

IMG_1042

IMG_1039

IMG_1049

IMG_1047

På kvällen skulle vi haft ett superbowl-party men både Emmitt och Olivia vart magsjuka så vi fick ställa in den planen och körde på en lugn Superbowl-kväll istället. Är inte ett jättestort fan av amerikansk fotboll (trots att jag bott i LA i 6 månader) men den här matchen var faktiskt riktigt bra.

På måndagen åkte jag och Olivia med Summer och Anna Belle (våra Golden Retrievers) till en djuraffär och Summer, som är överviktig och äter allt hon kan se, försökte ständigt få tag på hundgodis i affären (vilket hon lyckades med till slut).

IMG_1065

IMG_1061

Igår åt jag sushi till lunch med Kylee, och vi åkte sedan och ”pluggade” på Starbucks i bokaffären Barnes & Nobles.

IMG_1067

Igår kväll hängde jag med Jordan och Jessica och fick mitt andra Starbucks för dagen.

IMG_1082

Idag åt jag lunch på ett wok-ställe och pluggade sedan på PJ’s coffee. Fick min första fortune cookie och den stämde ju jättebra!

IMG_1088
Om 3 månader har jag gått ut skolan här och börjar min USA-semester med mamma!

Åkte med Olivia för att köpa nya träningsskor till henne och snart ska jag iväg på en hip-hop-klass i New Orleans med en kompis! Taggad på att det imorgon är torsdag och att nästa vecka är sista veckan innan Mardi Gras break!

One thought on “♫Eighteen Cool – Hoodie Allen

  1. Hej, jag ska åka som utbytesstudent till hösten och jag undrar över två saker..

    1. Jag vet att med de flesta organisationer att man inte får ha sex under men får man ha flik/pojkvän i USA när man åker med ICES? Med vissa organisationer får man ju inte ha det. Syftet med utbytesstudent är ju självklart inte att man ska skaffa en flik/pojkvän men tänkte att det kunde vara bra att veta innan liksom..

    2. Tvättar du dina kläder själv? Om inte, känns det inte på något sätt konstigt att din värdfamilj tvättar dina underkläder och sådant?

    Gilla

Kommentera

