Frågor & Svar

Fick två frågor från en blivande utbytesstudent som ska åka iväg i höst, som jag ska svara så gott jag kan på! Fortsätt fråga om ni undrar över något 🙂

Fråga
1. Jag vet att med de flesta organisationer att man inte får ha sex under men får man ha flik/pojkvän i USA när man åker med ICES? Med vissa organisationer får man ju inte ha det. Syftet med utbytesstudent är ju självklart inte att man ska skaffa en flik/pojkvän men tänkte att det kunde vara bra att veta innan liksom..

2. Tvättar du dina kläder själv? Om inte, känns det inte på något sätt konstigt att din värdfamilj tvättar dina underkläder och sådant?

Svar
Hej!
1. Ja, med ICES får man ha pojkvän/flickvän om ens värdfamilj tycker att det är okej. Jag hade tur och hamnade i en familj som tyckte att det var okej, men försökte ändå tänka på att inte umgås med honom för mycket, speciellt i början, så att inte värdfamiljen kände att jag prioriterade honom över familjen liksom. Jag tror att de flesta värdfamiljer accepterar pojk- och flickvänner men man vet ju heller aldrig. Så det är helt enkelt upp till värdfamiljen!

2. Ja, jag tvättar mina kläder själv, gjorde det även i min förra familj. Här är det väldigt vanligt att barnen tvättar sina kläder själva när de är tillräckligt gamla, så även mina värdsyskon och kompisar gör det!

Ha ett toppenbra år! Kram

Kommentera

