A fortune cookie on wheels

Så vad har jag haft för mig på sistone? Gått på karnevaler mest hela tiden, och kämpat på barre classes. I lördags var jag på min första baseball game med Rachel! Eftersom de kan vara väldigt långa så gick vi efter typ 2 timmar och åkte till old Mandeville. På vägen dit fick vi syn på Herbie, bilen i den gamla tonårsfilmen med Lindsey Lohan som jag älskade som liten! Vi stannade och tog bilder medan 10-åringen i mig hoppade av glädje.

IMG_1107

IMG_1148-1

På kvällen åkte jag och familjen till New Orlens, åt middag och gick på karneval.

IMG_1187

IMG_1192

Eftersom jag inte bloggat på ett tag så slänger jag bara in lite bilder från förra veckan!

IMG_1210

IMG_1220

IMG_1224

IMG_1244

IMG_1234

IMG_1243
Middag med med majoriteten av min fd värdfamilj ❤

IMG_1273

IMG_1276
Egengjorda King cakes med Rach, Emma, Liv och Matt

IMG_1284
Galentine hos Firdaws ❤

På kvällen på alla hjärtans dag fick jag även träffa Matts föräldrar, som var supersnälla!

IMG_1312

IMG_1298

IMG_1318

Har bott hos mina värdmorföräldrar i Slidell i några dagar

I söndags var vi på vår sista karneval i New Orleans, kommer verkligen sakna Mardi Gras!! Helt otroligt att jag taggat inför detta i nästan 8 månader nu, och nu är det över. Den sista karnevalen vi såg var tyvärr inte den bästa vi varit på (kanske är jag bias för att jag fick galet ont i magen innan paraden ens kommit till oss, och kunde inte ens stå upp) men det kändes iaf bra att vi gick på någon av paraderna under lovet. Vi åkte hem tidigare och Olivia och Matt fick i princip bära mig till bilen. Det såg ändå inte så konstigt ut på New Orleans gator under Mardi Gras-säsongen, de flesta var antingen fulla eller bakis, så en svag jag passade in fint!

IMG_1320

IMG_1322

IMG_1326

IMG_1325

I måndags tog vi Granny & Pa’s båt ut till deras lilla hus i the swamps. Det var verkligen helt otroligt, fanns inga människor eller bebyggelser så långt man kunde se och den lilla stugan var så fin.

IMG_1374

IMG_1375

IMG_1376
(Detta var inte själva stugan utan ett förråd bakom det)

IMG_1377

IMG_1378

IMG_1379

IMG_1334

IMG_1380

Igår var alltså själva Mardi Gras, som innebar slutet för karnevalsäsongen. Eftersom det var väldigt ”mycket” i NO så stannade vi i Slidell, åkte till Wendy’s och köpte glass, åkte hem till Mandeville och lagade lasagne, köpte alla hjärtans dag-present till Matt och tittade på 007 på kvällen. Vi åkte även till en park i närheten, där Emmitt spelar fotboll, och spelade på en liten plan, 3 pers ensamma i hela parken i några timmar.
Idag kommer mina värdföräldrar hem igen (de har varit i Kanada i några dagar) och imorgon ska jag till LSU med några kompisar!

Happy Mardi Gras y’all!

Kommentera

