Eighteen Cool

Sedan sist har jag bl.a. hunnit spela mera fotboll, och insett hur kul det faktiskt är, speciellt när vädret är snällt.



Smoothie making med friendos

I lördags skulle jag, Allie, Rach, Liv och Matt åka till Sector 6 som är ett trampolin-ställe i New Orleans, men när vi kom dit skulle det vara fullt hela dagen. Eftersom vi tagit oss till stan åkte vi istället till zoo:t igen och gick omkring tills stängningsdags.





Påfågelspaning



Dysfunctional



Vi gick alla in som Liv’s barn på hennes familj-plan

Bakade även kanelbullar till familjen! De blev lite sådär om jag ska vara ärlig men hos en familj på 9 tog de slut rätt så snabbt!





Måndags var ingen vanlig dag för det var min födelsedag! 18 år och myndig vart jag, fick välja en tårta för söndagen och en för måndagen. I söndags gick hela familjen på jazz-brunch i New Orleans och eftersom min födelsedag i Sverige tekniskt sett började kl 17 här, så bjöd vi in familj och mina närmsta vänner på glass och tårta! 







Efter Brunchen gick vi runt och tittade i konstgallerier





I måndags var det dags för mina senior portraits, så åkte till fotostudion med Liv efter skolan!







På kvällen firade vi min födelsedag med kräftskivor och tårta med bara familjen!





Fick även några födelsedagssånger från svenska vänner!

Igår åkte jag med Kylee till Starbucks och gjorde några ärenden efter skolan.  Sedan Skypade jag med Lovisa och sjöng både lite Håkan och annan bra och saknad musik. På kvällen var det dags för teacher’s talent show, där min värdmoster spelade saxofon (hon är musiklärare på vår skola). Jag och Matthew åkte dit tidigt och hängde med yearbook (som jag var med i förut så fick en liten flashback med yearbook-folket) som sålde biljetterna innan föreställningen.



 Idag åkte jag, Jessica och Zuly till en kinesisk buffé efter skolan, alltså matkoman var extrem. Har i princip sedan dess legat död i sängen i väntan på att livet ska komma tillbaka till mig. Önska mig lycka till 👌

One thought on “Eighteen Cool

Kommentera

