♫Make It Home – Hoodie Allen

Har på senaste tiden mest lagt upp bilder på bloggen utan att egentligen ge så mycket information om vad som händer här borta. Det är mest p.g.a. att jag hellre lägger tid på annat, vilket jag känner är okej och jag hoppas ni också gör det. 

Idag har jag exakt 16 dagar kvar till Spring Break, varav 11 av dem är skoldagar. Om totalt 49 dagar har jag min sista skoldag på FHS och i exakt 28 dagar till ska jag traska runt i våra ljusbeiga korridorer. Sådär håller jag på numera, räknar dagarna jag har kvar i skolan. Helt ärligt kan jag inte vänta på att själva undervisningen upphör, så trött är jag på de flesta lärare här, och även en del studenter. Jag har inga lektioner med min bästa vänner förutom några tjejer i min pianoklass som jag hänger en del med utanför skolan. Annars fungerar skolan mer som ett tidsfördriv jag måste ta mig igenom för att mitt visum ska gälla. Mest av allt ser jag fram emot att slippa lyssna på arroganta och överlägsna lärare som vägrar eller inte kan se annat än de sett i denna lilla stad de växt upp i.

Jag lever för kvällarna och helgerna. Hemma är allt så bra det kan bli numera och har alltid många runt mig, precis som jag vill ha det. Är så kär man kan bli i minstingen i familjen, skojar runt med min lillebror och det bästa av allt; bor med min bästa vän. På många sätt lever jag barndomsdrömmen att ha sleep overs med sin bästis, varje dag. Kan inte tänka mig en vardag utan att vakna tillsammans med min amerikanska syster, lyssna på G eazy och Hoodie Allen i vårt rum på morgonen (min musiksmak har utökats ytterligare med rap och hiphop), köra bil till skolan på 1 minut och fortsätta våra random samtalsämnen på kvällen även när lampan är släckt och vi definitivt borde sova. Hej djupa kärleksförklaring från 4:an.

Dagarna till min avresa har jag inte vågat räkna ut än.

Kommentera

