”It’s ok to be a rainbow sometimes”

Har hänt mycket under tiden jag skjutit upp blogguppdatering! För några veckor sedan körde jag och Alex till Baton Rouge och hängde med Sara och hennes collegevänner på LSU!

   

         

Vi sov över till söndagen, då jag vaknade sjuk (igen) och var hemma från skolan på måndagen och tisdagen. 

Det var även Bob’s födelsedag veckan efter, så jag åt middag med min förra värdfamilj

   

 

En dag gick vi på en banquet för Aaron som vunnit ett pris för en skol-film

  

Förra-förrförra veckan i bilder:

   

    

Förra veckan var det även St. Patrick’s Day, så vi gick på ännu en (och troligtvis min sista) karneval i New Orleans. Hela släkten hade en truck längst fram som vi stog på och fångade morötter, potatis, cabbage, tvålar, godis, halsband, nudlar, leksaker etc. Det var verkligen himla kul!

   

              

Emmitt hade en parad på sin skola, så vi dekorerade en liten vagn till honom och hans kompis och tog med så mycket halsband vi kunde få med oss. 

   

    

  

 

När man tar promenader i 30 graders värme och sol i Mars så får man faktiskt ta selfies.  

  

  Mina underbara luncher nuförtiden 

Häromdagen var jag på vårens writing marathon, kände ingen som skulle gå så var riktigt taggad på att lära känna fler! Att gå runt i Covington är något av det bästa som finns, speciellt när ens lärare känner lokala konstnärer som man får hälsa på.

  

Ännu ett tack meet i fredags, tog lite bilder med gamla laget! 

   

 

Imorse åkte hela familjen på ett välgörenhets-race på 2 miles! Olivia kom såklart etta bland tjejerna, för tredje året i rad. Jag fick en liten medelj för att komma etta i min åldersgrupp

   

Liv tar emot sin trofé

 

Sedan mötte vi upp en del av min värmammas släkt och åt lunch på ett jättegulligt litet fik! På väggarna hängde jättefin konst som jag blev helt kär i, tog bilder på verken för att kolla in konstnärens hemsida. Min värdmormor märkte det och köpte min favorittavla som en graduation present, direkt på kaféet. Blev jätteglad och kan fortfarande inte förstå att tavlan är min.

   

   

Finaste grandparents

En vecka kvar till Spring Break nu! Kan inte vänta till Floridas stränder och paradiskust, det kommer att bli så grymt.

Kommentera

