You want to go to the seaside?

I Måndags kväll var det senior’s art show i biblioteket, jag hade några verk utställda tillsammans med bl.a. Ester och Firdaws.

Såklart serverades jambalaya

  

Min ballerina näst längst till höger

  

Gabe, Firdaws, jag, Ester, Jordan och Connor

I måndags var de flesta väldigt, väldigt trötta av någon anledning, så på pianolektionen tog i princip alla chansen att sova

Sedan skypeade jag med Fanny i Sverige, och sedan åkte hela familjen till min värdbrors track meet på Covington High School. Jag och Olivia gick högst upp på läktaren och blev lite yra av utsikten.

I onsdags-fredags var Olivia på Spring Testing på LSU, och min värdmamma och Emmitt var i Texas för fira hennes kusin, så det var bara jag, min värdpappa och Aaron hemma. I onsdags hämtade Alex upp mig och vi åkte och köpte Froyo, och sedan till the Lake Front för att hänga upp hennes hängmatta mellan två träd och titta på solnedgången.

I fredags tänkte jag och Kylee sola vid min pool men det var inte jättevarmt så vi åkte och åt sushi och shoppade istället!

På kvällen hade min värdlillebror sin sista fotbollsträning så jag åkte med mina värdmorföräldrar till träningen och fick agera mål och lite annat.

Efter träningen hämtade vi upp min andra värdbror och åt middag på min värdmorfars favoritrestaurang. Det var även min storasyster i Sveriges födelsedag!

I lördags åkte jag, Matt och Olivia till the Scott’s, som är en restaurang i gamla Mandeville och åt frukost! Vid uteserveringen hade de hundar och katter vid som behövde bli bortadopterade, vilket är väldigt vanligt att göra här istället för att köpa djur från uppfödare.

Vi skulle egentligen ha åkt och tittat på min värdbrors baseball-match i Baton Rouge men vi kom hem från frukosten så sent så vi stannade hemma och städade hela huset istället. Jag bakade även bröd efter min mammas recept!

Jag hjälpte llillebror att bygga hans tågbana runt vardagsrummet, och Anna Belle vägrade flytta på sig.

Igår började vi packa inför Florida, och hämtade ut grekisk mat från en ny restaurang i Mandeville, och alltså herregud vad jag älskar medelhavsmat, grekiska sallader kan jag leva på!

Just nu sitter jag i bilen tillsammans med Olivia som kör, min värdbror och hans kompis  som följer med oss till Florida! Mina värdföräldrar och lillebror är i bilen framför, vi har precis hämtat frukost från Starbucks och om ca 3 timmar är vi alla framme i Seaside!

2 thoughts on “You want to go to the seaside?

  1. Fina akvareller! Trodde först att balettdansösen var ett foto innan jag förstorade bilden. Den med ”elefantbetarna” är suggestiv!
    Kramar!

    Gilla

Kommentera

